Architektura 21szego wieku : Propozycja Musée National des Beaux Arts du Québec / Barkow Leibinger Architekten z Barkow Leibinger Architects, Berlin with Imrey Culbert Architect

Przedstawiliśmy kilka propozycji konkursu Musée National des Beaux Arts du Québec.
Wraz ze zwycięskim projektem OMA przedstawiliśmy propozycje Saucier + Perrotte Architects oraz zgłoszenie przez BIG + Fug.
Re Architectes.
Dziś Barkow Leibinger Architekten podzielił się z nami swoją propozycją, korzystając z nowojorskich architektów Imrey Culbert Architects.
Więcej zdjęć i opis architekta po przerwie.
Nasza propozycja uznaje Musee National des Beaux-Arts du Québec jako zespół charakterystycznych pawilonów o różnej tożsamości historycznej, które stanowią kulturalny kampus w Parc des Champs de Bataille.
Zamiast instytucjonalnego pomnika .
proponujemy nowy budynek jako zintegrowaną tkankę kulturalną .
w formie struktury matowej, czyli podwójnej wystawy i publicznego forum, które umożliwia elastyczną i dobrze zintegrowaną przestrzeń do doświadczania sztuki lub publicznego dyskursu.
Nowe muzeum jest bezpośrednio zintegrowane z istniejącym kościołem historycznym i prezbiterium, które programowo zapowiadają swoją przyszłą integrację z muzeum; wieża kościoła pozostaje punktem orientacyjnym dla najbliższego miejsca.
Nowy pawilon nawiązuje zarówno do architektury przemysłowej z dachem wychodzącym na północ, jak i do budynku pokrytego cegłą przypominającego lokalną tradycję budowania z cegły i kamienia.
Górna bryła z nieprzezroczystej cegły mieści galeryjne przestrzenie unoszące się nad przezroczystym poziomem terenu, który funkcjonuje jako publiczna hala.
Urbanistycznie nowy pawilon muzealny obejmuje całą dostępną stronę, aby umożliwić jak największą poziomą ciągłość (a więc elastyczność i sąsiedztwo).
Jego główna publiczna trasa cyrkulacyjna łączy się z centrum promieniowym usytuowanym przy pomniku na rondzie, na zakończenie Avenue Wolfe-Montcalm.
Od tego centrum do wieży kościoła ustalono ukośną linię ruchu: główne wejście znajduje się w południowym narożniku placu budowy, chronione przez podłogę wyższego piętra, która tworzy czasza.
Lokalizacja ta zapewnia bliską fizyczną i wizualną bliskość sąsiedniego i istniejącego muzeum oraz istniejącego parkingu.
Ta lokalizacja wejściowa pomaga narysować zespół budynków w przestrzennej i urbanistycznej ciągłości.
Przestrzenie wejściowe ciągną się wzdłuż ukośnej organizacji do przestrzeni zdarzeń, audytorium, które zastępuje dawny wewnętrzny dziedziniec klasztoru jako programowe centrum istniejących i nowych przestrzeni muzealnych.
Ta wielofunkcyjna przestrzeń zaoferuje nowe publiczne centrum projektu integrującemu kościół (dla przyszłych przestrzeni muzealnych) i prezbiterium.
Szerokie schody przy wejściu łączą się z tunelem poniżej, łącząc się z innymi pawilonami.
[hasła pokrewne: układanie folii paroizolacyjnej, odwodnienie liniowe prysznicowe, osadnik gnilny ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: odwodnienie liniowe prysznicowe osadnik gnilny układanie folii paroizolacyjnej